Algemeen
',' ');" href="javascript:showOrHideDiv('meer_BoekTekstUitkl_10058');">Wat is de wisselkoers van Britse Ponden naar Euro's?Wat is de wisselkoers van Britse Ponden naar Euro's? |
De koers wijzigt dagelijks en wordt, indien nodig, aangepast. In 2019 is de wisselkoers gemiddeld 1.17 dus: £ 1.00 kost € 1,17
|
|
',' ');" href="javascript:showOrHideDiv('meer_BoekTekstUitkl_10945');">Welke documenten heb ik nodig voor Groot-Brittannië en Ierland?Welke documenten heb ik nodig voor Groot-Brittannië en Ierland? |
Reizen naar Groot-Brittannië kan uitsluitend wanneer u in het bezit bent van een geldig paspoort (eventueel met geldig UK visum) of Europese Identiteitskaart (ID-kaart). Kijk op de website van UK Border Agency of u een visa nodig heeft om het Verenigd Koninkrijk in te mogen.
|
|
',' ');" href="javascript:showOrHideDiv('meer_BoekTekstUitkl_10974');">Is er tijdverschil?Is er tijdverschil? |
In Groot-Brittannië is het 1 uur vroeger dan in Nederland.
|
|
',' ');" href="javascript:showOrHideDiv('meer_BoekTekstUitkl_10975');">Is het voltage hetzelfde als in Nederland?Is het voltage hetzelfde als in Nederland? |
Nee, in Groot-Brittannië gebruiken ze 230 volt. De netspanning is hetzelfde als bij ons, maar u heeft wél een verloopstekker (adapter) nodig.
|
|
',' ');" href="javascript:showOrHideDiv('meer_BoekTekstUitkl_10976');">Kan ik in Groot-Brittannië pinnen?Kan ik in Groot-Brittannië pinnen? |
Ja, u kunt pinnen bij een geldautomaat. Uw bank rekent hier extra kosten voor. In steeds meer winkels is het mogelijk om met uw pinpas te betalen.
|
|
',' ');" href="javascript:showOrHideDiv('meer_BoekTekstUitkl_10977');">Kan ik met een creditcard in Groot-Brittannië betalen?Kan ik met een creditcard in Groot-Brittannië betalen? |
Ja, u kunt uw creditcard overal gebruiken in Groot-Brittannië. U dient wel uw pincode in te voeren.
|
|
',' ');" href="javascript:showOrHideDiv('meer_BoekTekstUitkl_10978');">Zijn koplampstickers verplicht in Groot-Brittannië?Zijn koplampstickers verplicht in Groot-Brittannië? |
Nee, dit is niet verplicht,maar is wel extra veilig. U kunt de koplampstickers in onze webshop bestellen www.britain-direct.nl
|
|
',' ');" href="javascript:showOrHideDiv('meer_BoekTekstUitkl_10979');">Moet ik toeristenbelasting betalen?Moet ik toeristenbelasting betalen? |
Nee, deze hoeft u niet te betalen. Deze wordt in Groot-Brittannië niet in rekening gebracht.
|
|
',' ');" href="javascript:showOrHideDiv('meer_BoekTekstUitkl_10980');">Moet ik bij vakantiewoningen voor de eindschoonmaak betalen?Moet ik bij vakantiewoningen voor de eindschoonmaak betalen? |
Nee, deze is reeds bij de huurprijs van uw woning inbegrepen. U wordt wel verzocht om alles netjes achter te laten.
|
|
',' ');" href="javascript:showOrHideDiv('meer_BoekTekstUitkl_10991');">Wat houd SGR in?Wat houd SGR in? |
Best of Britain Travel is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden(SGR). De in ons programma gepubliceerde reizen vallen, binnen de grenzen van de SGR-garantieregelingen, onder de garantie van SGR. De SGR-garantie houdt in dat u als consument ervan verzekerd bent uw vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als de reisorganisatie door financieel onvermogen de overeengekomen reisovereenkomst niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.
|
|
Reserveren
|
',' ');" href="javascript:showOrHideDiv('meer_BoekTekstUitkl_10986');">Is het verplicht een account aan te maken om online te reserveren?Is het verplicht een account aan te maken om online te reserveren? |
|
',' ');" href="javascript:showOrHideDiv('meer_BoekTekstUitkl_10990');">Ik ben mijn wachtwoord van mijn account vergetenIk ben mijn wachtwoord van mijn account vergeten |
U kunt onderaan klikken op “Wachtwoord vergeten” er wordt automatisch een email met een nieuw wachtwoord naar uw emailadres verzonden.
|
|
',' ');" href="javascript:showOrHideDiv('meer_BoekTekstUitkl_13610');">Period PropertiesPeriod Properties |
Voordat u reserveert, is het van belang dat u zich realiseert dat veel van de vakantiewoningen op onze website en/of in de door ons aan u toegezonden brochures dateren uit de negentiende eeuw, achttiende eeuw of zelfs nog vroeger. Een deel van de charme van zulke vakantiewoningen, welke gebouwd zijn voor de van oorsprong minder lange Britten, zijn de karakteristieke lage plafonds, lage deuropeningen en balken. Vaak hebben deze woningen bovendien steile en smalle trappen en vanwege schuine plafonds weinig ruimte om kleding op te hangen. Veel zijn er ook gebouwd voor de introductie van vochtwerende processen en spouwmuurisolatie. Rieten daken en balken kunnen spinnen aantrekken en spinnenwebben zullen weer snel verschijnen nadat ze zijn verwijderd.
Neem bij twijfel over een bepaalde woning contact met ons op (TEL: 015-2131194)
|
|
',' ');" href="javascript:showOrHideDiv('meer_BoekTekstUitkl_10987');">Mag ik huisdier(en) meenemen op vakantie?Mag ik huisdier(en) meenemen op vakantie? |
U mag uw huisdier(en) meenemen naar Groot-Brittannië. Het is echter uw eigen verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat uw huisdier(en) aan alle gestelde voorwaarden voldoet (PETS schema). Wij raden u aan om uw dierenarts te raadplegen. Uiteraard dient u er zeker van te zijn dat huisdieren zijn toegestaan in de door u gekozen accommodatie (zie accommodatie beschrijving).
|
|
',' ');" href="javascript:showOrHideDiv('meer_BoekTekstUitkl_10988');">Waar kan ik doorgeven, als ik een speciaal dieet volg?Waar kan ik doorgeven, als ik een speciaal dieet volg? |
Dit dient u bij de reservering door te geven.
|
|
',' ');" href="javascript:showOrHideDiv('meer_BoekTekstUitkl_10989');">Kan ik een overtocht/accommodatie later toevoegen.Kan ik een overtocht/accommodatie later toevoegen. |
Ja, dat is mogelijk om een overtocht en/of accommodatie aan uw reservering toe te voegen. De combinatiekorting van Euro 2,50 vervalt in dat geval.
|
|
Betalen
|
',' ');" href="javascript:showOrHideDiv('meer_BoekTekstUitkl_10981');">Ontvang ik een bevestiging als mijn betaling binnen is?Ontvang ik een bevestiging als mijn betaling binnen is? |
Nee, uw bankafschrift geldt als bewijs van betaling. Wél kunt u op onze website onder "Mijn reservering" in uw domein zien of de betaling is verwerkt.
|
|
',' ');" href="javascript:showOrHideDiv('meer_BoekTekstUitkl_10982');">Moet ik bij Best of Britain Travel in Britse Ponden betalen?Moet ik bij Best of Britain Travel in Britse Ponden betalen? |
Nee, bij ons betaalt u alles in Euro’s.
|
|
Reisbescheiden
|
',' ');" href="javascript:showOrHideDiv('meer_BoekTekstUitkl_10983');">Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden? |
U ontvangt uw reisbescheiden tussen 10 en 7 dagen voor vertrek, tenzij u binnen 10 dagen voor vertrek gereserveerd en betaald heeft. Dan ontvangt u uw reisbescheiden per omgaande.
|
|
',' ');" href="javascript:showOrHideDiv('meer_BoekTekstUitkl_10984');">Ik heb mijn reisbescheiden nog niet ontvangen.Ik heb mijn reisbescheiden nog niet ontvangen. |
Wanneer u 7 dagen voor vertrek nog niets heeft ontvangen, dient u contact met ons op te nemen. Wij kunnen de reisbescheiden binnen 7 dagen nog tijdig per post versturen. Wanneer het, om welke reden dan ook, niet meer lukt om op tijd per post te versturen, krijgt u de reisbescheiden per email toegestuurd.
|
|
Wijzigen/annuleren
|
',' ');" href="javascript:showOrHideDiv('meer_BoekTekstUitkl_10985');">Kan ik een gereserveerde reis online wijzigen of annuleren?Kan ik een gereserveerde reis online wijzigen of annuleren? |
Nee, helaas is dit niet mogelijk. Wanneer u wenst te wijzigen kan dit telefonisch of per email (let op: voor wijzigingen worden altijd extra kosten in rekening gebracht). Indien u wenst te annuleren, dient u dit per email te doen. U dient in de email altijd uw factuurnummer te vermelden.
|
|
Afwijkende Annuleringsvoorwaarden
|
',' ');" href="javascript:showOrHideDiv('meer_BoekTekstUitkl_26818');">Als klant heb ik aan Bestof Britain travel de reissom betaald. Echter de organisator heeft inmiddels de reis vanwege Corona geannuleerd. Best of Britain Travel heeft de (restant) reissom nog niet doorbetaald aan de organisator en wil de reissom terugbetalen aan de klant. De organisator eist echter doorbetaling en wil een voucher uitgeven. Mag dat?Als klant heb ik aan Bestof Britain travel de reissom betaald. Echter de organisator heeft inmiddels de reis vanwege Corona geannuleerd. Best of Britain Travel heeft de (restant) reissom nog niet doorbetaald aan de organisator en wil de reissom terugbetalen aan de klant. De organisator eist echter doorbetaling en wil een voucher uitgeven. Mag dat? |
Uitgaande van de voorwaarden is een betaling van een klant aan een agent een betaling aan de (buitenlandse) organisator. De door de klant betaalde gelden horen toe aan de organisator. Het is dus de organisator die beslist of de gelden worden terugbetaald aan de klant of moeten worden doorbetaald aan de organisator. Dit is ook het geval indien bijvoorbeeld een organisator geen aanbetaling vereist, maar de agent dit wél vraagt aan de klant. De reisovereenkomst is weliswaar vervallen, maar de agentuur tussen agent en organisator niet. Ook in dat geval bepaalt de organisator wat er met de (aan) betalingen moet gebeuren.
|
|
Geen antwoord gevonden?
|
',' ');" href="javascript:showOrHideDiv('meer_BoekTekstUitkl_11438');">Geen antwoord gevonden?Geen antwoord gevonden? |
Mocht het antwoord op uw vraag er niet tussen staan, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen. U kunt bellen 015-2131194 of een email naar info@bestofbritain.nl sturen
|
|