Voorwaarden

Voorwaarden

Best of Britain Travel treedt, afhankelijk van het product, op als reisagent/touroperator.

Bij Best of Britain Travel reserveert u >> geen pakketreis << , maar losse reisonderdelen (vervoer of verblijf) of een Gekoppeld Reisarrangement (GRA): Dit is een reis die bestaat uit minimaal 2 verschillende reisonderdelen, die u per onderdeel apart boekt en betaalt. Onderdelen zijn bijvoorbeeld een accommodatie en een overtocht, excursie of toegangskaart. U stelt de onderdelen van de reis zelf samen via Best of Britain Travel. Maar Best of Britain Travel verwerkt deze onderdelen niet als één pakket. U hebt een aparte overeenkomst met de verschillende aanbieders van de losse reisonderdelen. Hierdoor zijn de voorwaarden van de aanbieders bepalend en pas daarna de standaardvoorwaarden van Best of Britain Travel. Dit is met name van belang bij het bepalen van eventuele annuleringskosten.

Ons bedrijf is aangesloten bij SGR onder deelnemersnummer 3399

Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reisonderdelen onder de garantie van SGR. De SGR-garantie houdt in dat u als consument ervan verzekerd bent dat u uw vooruitbetaalde reisgeld terug krijgt, wanneer Best of Britain Travel door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen.
Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.
Let op: Vliegtickets vallen niet onder de SGR garantie.

SGR website

Omrekenkoers

Best of Britain Travel hanteert (indien van toepassing) bij het omrekenen van Britse Ponden naar Euro's, de gemiddelde dagkoers met een afrondingsmarge van ca. 1% naar hele euro's.
Uw aanbetaling wordt gebaseerd op de wisselkoers op de dag van reserveren.
Uw restantbetaling wordt gebaseerd op de wisselkoers van ca. 8 weken voor uw vertrekdatum.
Indien de koers is gewijzigd, wordt het restantbedrag naar boven of naar beneden bijgesteld. Bij een verschil van minder dan € 5,00 (zowel naar boven als naar beneden), wordt het bedrag niet aangepast.
Wanneer u de volledige reissom reeds eerder heeft voldaan, wordt er uiteraard geen koersverschil toegepast.

Annuleringsvoorwaarden

De annuleringsvoorwaarden en de daaruit voortvloeiende annuleringskosten verschillen per aanbieder.

Indien u een annuleringsverzekering heeft afgesloten én u aan de polisvoorwaarden voldoet, worden deze kosten uiteraard vergoed door uw verzekeringsmaatschappij

Alle genoemde percentages gelden in normale situaties (voor Corona situaties gelden afwijkende voorwaarden).

Aangepaste voorwaarden Covid-19
Wanneer u als gevolg van Covid-19 maatregelen moet annuleren, kan dit kosteloos tot 21 dagen vóór vertrek.
Wanneer een B&B/hotel eigenaar als gevolg van Covid-19 annuleert wordt het volledige bedrag gerestitueerd.

Annuleringskosten vluchten, speciale aanbiedingen, OV-kaarten en -passen, toegangskaarten
100% (de wet "kopen op afstand" is niet van toepassing)

Annuleringskosten overig vervoer en verblijf, met uitzondering van Hoseasons
Tot 44 dagen vóór vertrek : Minimaal de aanbetaling
Tot 37 dagen vóór vertrek : 35 % van de totale reissom
Tot 30 dagen vóór vertrek : 35 % van de totale reissom
Tot 23 dagen vóór vertrek : 40 % van de totale reissom
Tot 16 dagen vóór vertrek : 50 % van de totale reissom
Tot 05 dagen vóór vertrek : 90 % van de totale reissom
5 dagen t/m de vertrekdag : De totale reissom = 100%

Annuleringskosten Hoseasons
Vanaf boekingsdatum t/m 71 dagen voor aankomst: minimaal de aanbetaling*)
70 t/m 58 dagen voor aankomst: 50%
57 t/m 44 dagen voor aankomst: 60%
43 t/m 30 dagen voor aankomst: 75%
29 t/m 09 dagen voor aankomst: 90%
08 t/m 00 dagen voor aankomst: 95%
Uitzondering: In 2020 betaalt u bij annuleren tot 28 dagen voor aankomst uitsluitend de aanbetaling.

*) De aanbetaling is gebaseerd op de huurprijs van de vakantiewoning
Huurprijs >> Aanbetaling
£ 000.00 - £ 200.00 >> £ 75.00
£ 201.00 - £ 351.00 >> £ 100.00
£ 351.00 - £ 501.00 >> £ 125.00
£ 501.00 - £ 751.00 >> £ 200.00
£ 751.00 - £ 1,001.00 >> £ 250.00
£ 1,001.00 - £ 1,501.00 >> £ 300.00
£ 1,501.00 - £ 2,001.00 >> £ 350.00
£ 2,001.00 - £ 2,501.00 >> £ 400.00
£ 2,501.00 en hoger >> £ 450.00

Reserveren

1. De via onze website aangevraagde reisonderdelen worden (indien beschikbaar) direct definitief voor u gereserveerd. Vanaf dit tijdstip zijn de annuleringsvoorwaarden van toepassing. Indien het door u aangevraagde niet beschikbaar is, wordt in onderling overleg met u naar een passend alternatief gezocht.

2. Bij telefonische aanvragen ontvangt u een vrijblijvende offerte per e-mail. Bij reserveringen binnen 10 dagen voor vertrek is de reservering, indien beschikbaar, altijd direct definitief.

3. De zogenoemde ´afkoelingsperiode´, die in de wet ´kopen op afstand´ wordt genoemd, is niet van toepassing op reizen en tickets.

4. Na ontvangst van uw online reservering ontvangt u van Best of Britain Travel uiterlijk binnen twee werkdagen de factuur/bevestiging per e-mail met daarin uw reserveringsnummer, betalingsoverzicht en een overzicht van de door Best of Britain Travel voor u gereserveerde reisonderdelen.

5. De reserveringskosten voor accommodatie bedragen éénmalig (ongeacht het aantal accommodaties) € 17,50.
De reserveringskosten voor vervoer bedragen éénmalig (ongeacht het aantal voertuigen) € 10,00.

6. Voor elke reservering geldt een verplichte bijdrage aan het Calamiteitenfonds van € 2,50 per totale reservering.

Het voldoen van de reissom

1. Na ontvangst van de factuur/bevestiging dient per omgaande een aanbetaling gedaan te worden van 30% over het subtotaal, vermeerderd met reserveringskosten en verzekeringspremies.
Voor openbaar vervoerkaarten, vluchten, autohuur, koplampstickers, theater- en attractietickets en soortgelijke producten en alle passen geldt een aanbetaling van 100% zonder mogelijkheid tot teruggave.

2. De resterende reissom dient uiterlijk 7 weken voor de datum van vertrek in ons bezit te zijn, tenzij anders is afgesproken. U ontvangt hiervoor ca. 8 weken voor vertrek een herinnering.

3. Bij reserveringen binnen 8 weken voor vertrek dient de totale reissom per omgaande te worden voldaan.

4. Er worden geen betalingen met credit card meer geaccepteerd.

5. Bij het niet tijdig voldoen van de reissom bent u van rechtswege in verzuim. Over het uitstaande bedrag zal wettelijke rente voor consumententransacties worden berekend. Deze bedraagt 2 % van het nog openstaande bedrag. Tevens behoudt Best of Britain Travel zich het recht voor uw reservering te annuleren, waarbij de annuleringsregels onverminderd van kracht blijven

6. Het is uw verantwoordelijkheid om de factuur/bevestiging op onjuistheden te controleren en direct contact op te nemen bij onverhoopte onjuistheden. Best of Britain Travel is niet aansprakelijk voor eventuele schade die voorkomen had kunnen worden door tijdig de bevestiging direct bij ontvangst te controleren.

Reisbescheiden

Wij streven er naar uw reisbescheiden uiterlijk 14 dagen voor vertrek te versturen.

Verplichte Reisdocumenten

1. Een geldig paspoort of geldige toeristenkaart
2. Automobilisten/motorrijders tevens een geldig rijbewijs, groene kaart, APK-keuringsrapport, NL-plaat en kentekenbewijs.
3. Informatie over visa is verkrijgbaar bij het Britse Consulaat in Amsterdam 020 - 676 4343

Reizen met uw huisdier naar Groot-Brittannië

U mag onder voorwaarden van het Pet Travel Scheme uw huisdier(en) meenemen naar Groot-Brittannië. Het is de verantwoordelijkheid van de reiziger om te controleren of het huisdier aan alle voorwaarden voldoet (vraag uw dierenarts).

Overzicht van voorwaarden

Reisdagen

Bij het totaal aantal dagen (bijvoorbeeld 12 daagse rondreis) tellen de heen- en de terugreisdag, evenals eventuele overnachtingen aan boord altijd mee.

Wijzigingen

Het wijzigen van speciale aanbiedingen en vakantiewoningen is in de meeste gevallen niet mogelijk.
Wijzigen van afvaarttijden, data e.d. is beperkt mogelijk en altijd met een minimum aan wijzigingskosten van € 15,- per wijziging.

Verzekeringen

U wordt sterk aangeraden direct bij reservering een annuleringsverzekering en/of reisverzekering af te sluiten.

Verzekeringen

Klachten of problemen

Mochten zich onverhoopt problemen voordoen of heeft u klachten tijdens uw verblijf, dient u direct contact op te nemen met de daarvoor verantwoordelijke persoon ter plaatse, zodat samen naar een acceptabele oplossing gezocht kan worden. Lukt dat niet, belt u dan direct ons kantoor in Nederland (indien gesloten een bericht en telefoonnummer achterlaten). Wanneer dit niet wordt nagekomen, vervalt daarmee automatisch elk recht op eventuele compensatie.

Aansprakelijkheid

Best of Britain Travel is uitsluitend agent van de diverse aanbieders, die elk hun eigen voorwaarden hanteren en aanvaardt derhalve geen aansprakelijkheid voor eventuele schade welke door vermelde verzekeringen wordt gedekt, noch voor eventuele schade als gevolg van tekortkomingen en/of nalatigheden van de gecontracteerde firma's en/of hun vertegenwoordigers. Best of Britain Travel zet zich echter altijd in om te bemiddelen bij onverhoopte problemen.

Vergissingen en kennelijke fouten in alle publicaties die zijn uitgegeven en/of toegezonden door Best of Britain Travel binden Best of Britain Travel niet. Best of Britain Travel behoud zich het recht voor om in zulke gevallen eventuele correcties schriftelijk of mondeling aan de cliënt door te geven.

© Best of Britain Travel